CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

sahabat2 ku yg tersayang.. mis u all <3

Friday, February 25, 2011

kedah plus perlis

lama sudah tak update blog.. busy lah penyebabnya.. rasanya sem ini lagi busy dary sem lepas, ramai yang kata mungkin sem ni sem pendek kot, tu yang busy sangat...

by the way, bukan hal itu yang hendak di kisahkan...

trip kita orang ke utara yang nak di kisah kan sebenarnya.... best sangat, sebab tidak pernah kaki ini menjejakkan kaki ke utara.... first time mengikuti dia orang (trave' c) punya aktiviti.. sangat seronok lah.... yang paling cantik ialah permandangan2 dekat sana.. gunung-ganang yang menarik hati ku... plus padi yang dah menguning... so awosome... dengan sahabat handai yang sentiasa ade agenda nya tersendiri di dalam bas.. rasa perjalanan itu tidak lah membosan kan.. sentiasa tergelak girang...

18/2/2011
betolak ke utara jam 22:00, sampai pukul 08:00, sarapan dan pergi berehat di homestay.. banglo uhh.. hehehe

11:00
pengalaman msuk ke dalam gua kelam... first time masuk dalam gua ... suasana dekat dalam tu sangat sejuk, dan luas.. rasa mcam nak pergi sana je lagi... dengan kelawar nya......

huhuhu, mungkin tidak ada jodoh korang nak tengok gambar, sebb network problem... tapi tak pe, korang jangan risau.. kalau anda-anda sume nak tengok cuba2 lah click trip to uum II, trylah tengok yeee...

sebelum tu kita orang pergi ke padang besar... macam2 jenis yang ada dekat sana, saya just beli beg dan toto shj.. hahaha, kesian dekat mak, macm2 mak suh beli, tapi barang nye tak de... dapat belikan dodol dengan buah asam jawa... periuk dan kuali mmg ade, tapi bukan kat padang besar tapi dekat tempat lain yang kita orang tak singgah....

seperti biasa, gambar you can click here (trip to uum I)...

20/2/2011
keesokan harinya, kita orang pergi ke tempat tujuan utama trip ini di lakukan iaitu ke Universiti Utara Malaysia... tak banyak perkara yang boleh saya katakan, sebb mmg tak berapa nak jelajah seluruh uum sebab mase sangat terhad untuk balik ke johor... kita orang just ronda2 uum, pergi die punya library, (besar gila wey die orang nye library, serta dia orang mengunakan teknologi yang canggih2).. memang saya jakun masa tu.. tapi tak tunjuk lah.. buat malu sahaja.. hehehhe.... dan last sekali kitaorg pergi die orang punya mall, tak dapat nak cover sepenuhnye mall tu, banyak masa di penuh kan di kedai buku shj, dan saya membeli jam meja uum. hahahah, bangga sikit.. hehhe.. asnani pulak beli novel islamic, kalau tak silap bertajuk siti zulaikha... farhan kosran pula hilang jejak.. hehehehe,

for pictures => trip to uum III

jam pukul 02:00,
kita orang bersiap untuk pulang ke johor yang segar-amat.. siap dah solat jamak dan makan tengah hari... masa on the way balik, seperti biasa saya melihat pemandangan yang sangat cantik ciptaan Yang Maha Esa,, Ya Allah, hanya tuhan sajalah yang tahu bertapa sukanya saya,....
dan saya suka masa kita orang bergambar kat Hentian Tapah, Perak kalau tak silap (sebb malas nak ingat nama2 tempat ni) hehehe.. saya pakse die orang datang bergambar, dan saya pakse sahabat ni tolong amikkan gambar denga position yang betul, kali ni saya nak ade dalam gambar sebagai kenangan, (kejam tak saya?? hehehe) , kalu tak sebelum ni kebanyakkan gambar yang saya ambil, muka saya tak ada dalam gambar uh.. huhuhu, sedih.... banyak gak ar yang gambar yang berjaya di-snap... sebelum pak cik driver tu sampai..

saya suka sangat gambar yang di-snap dekat sini, sangat cantik backgroundnye, gunung ganang lah yang menjadi kemestian.. heheheh...
kalau korang nak tengok, meh sini kita loncat ke trip to uum IV..

21/2/2011, jam 00:00,
kami tiba ke UiTM Segamat... penat, happy, sedih dan rase tak nak terpisah dengan kenagan yang telah dicipta bersama selama 3 hari 2 malam pun ade....

p/s :: pemberitahuan;
        pada 19,20/3/2011 ni, kami akan pergi ke Kampung Sireh, Selangor.. huhuhu, tak sabar nak tunggu saat2 itu...
        nanti saya update gambar masa dekat sana yerpp.. hehehe..